Saturday, May 30, 2009

Berjalanlah....


- pemandangan dari bilik hotel

- Istana Paga Ruyung

-Jam Gadang


simpati...sedih..syukur...gembira..kasihan..segalanya ader..

juz came back from Padang, Indonesia yesterday..melihat keadaan saudara2 seIslam d sana macam2 yng bermain di kotak fikiranku..

kanak2 yang ke sana sini membawa bekas meminta simpati dan ihsan org d sekeliling..remaja yng berkeliaran bermain guitar dan menyumbangkan suara yng bukanlah begitu enak didengari sambil kawnnya menadah bekas untuk diisi..warga emas yang patutnya berehat di rumah sibuk mencari rezeki d bawah terik panasnya matahari..aduh susahnya kehidupan mereka d sana..

kita?? boleh kukatakan mewah walaupun hidup dalam kesederhanaan...
syukur padaNya...subhanallah..Alhamdulillah ya Tuhan...

hala tujuku adalah Bukit Tinggi (2 jam setengah dr airport Minangkabau, Padang) yang menampakkan kehidupan kampung yang sekurang2nya lebih baik di bandar2 besar mereka seperti Jakarta, Bandung etc...Segala hasil bumi mereka gunakan dalam menjalani kehidupan harian mereka. Sawah, kebun sayur, kolam ikan di sekeliling kebanyakan rumah. Sepanjang perjalanan menaiki bus Pariwisata itu, tidak ada tanah yng kosong. Semuanya digunakan untuk bercucuk tanam. Penuh kehijauan dek tanah yang subur, mungkin kesan gunung berapi yang pernah aktif suatu zaman dahulu..Alhamdulillah sekurg2nya ada yang dapat mereka usahakan...



- Me, aunt and uncle at Lembah Anai..

Whatever you do, you need courage. Whatever course you decide upon, there is always someone to tell you you are wrong...life is always a life. So fight for it!

















No comments:

Post a Comment